Een effectieve marketingleider zijn is complexer dan het klinkt. Spreek met een marketing management professional en zij zullen u vertellen dat hun werk bestaat uit gelijke delen strategie, planning, uitvoering, en analyse. Het is gemakkelijk te zien waarom. Marketing professionals met een gedocumenteerde strategie hebben 313% meer kans op succes in vergelijking met hun collega’s die geen gedocumenteerde strategie hebben.
Dus, wat is de rol van marketing management in een bredere zakelijke context en hoe helpt het organisaties plannen voor de toekomst, hun klanten te begrijpen, interne processen te verbeteren en waardevolle producten en diensten te creëren? Ontdek dit alles en nog veel meer in onze gids over marketingmanagement.
Wat is marketingmanagement? Marketing management is gericht op het creëren, plannen en implementeren van strategieën die zullen helpen bredere bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Deze zakelijke doelstellingen kunnen betrekking hebben op het vergroten van de naamsbekendheid, het stimuleren van de winst of het betreden van onontgonnen markten. Wanneer we het gebied van marketing management gaan beschouwen, is het belangrijk om te kijken naar marketing experts Philip Kotler en Kevin Lane Keller, die in hun boek “Marketing Management” een standaard marketing management definitie geven als “de ontwikkeling, het ontwerp, en de uitvoering van marketing programma’s, processen, en activiteiten die de breedte en onderlinge afhankelijkheden van de bedrijfsomgeving erkennen”.
Deze professionals moeten hun klanten bestuderen, een diep inzicht hebben in de methoden en strategieën die hen vasthouden en bekoren, en actief zijn in het meten van resultaten en het optimaliseren van interne processen.
Zie het zo: Een leraar op een middelbare school geeft niet zomaar les. Hij moet zijn leerlingen begrijpen, methoden en strategieën ontwikkelen om informatie door te geven, en de vorderingen van de leerlingen bijhouden aan de hand van metingen en prestaties.
In essentie moeten de juiste marketing managementprocessen een merk opwaarderen, een strategische marketingvisie voor een organisatie vaststellen en de middelen coördineren om het allemaal voor elkaar te krijgen.
Internationaal marketingbeheer
Internationaal marketing management omvat marketing activiteiten die plaatsvinden over de nationale grenzen.
Internationaal marketingbeheer vereist dat de marketingmanager een diep inzicht verwerft in de klantenbasis in elk land waar het product op de markt wordt gebracht, met inbegrip van culturele nuances en demografische gegevens die eigen zijn aan die natie.
Wanneer u producten in verschillende andere landen op de markt brengt, moet u misschien samenwerken met marketeers in die plaatsen, wat uw opdracht inzake marketingbeheer verder zal uitbreiden. Dit kan betekenen dat u werknemers in dat land in dienst moet nemen of een extern marketingbureau moet inschakelen om de klanten daar beter te bereiken.
Afbeelding Waarom is marketingmanagement belangrijk? Marketingmanagement is belangrijk omdat het bereiken van en in contact komen met potentiële klanten een essentieel onderdeel is van een bedrijfsstrategie. U kunt jaren spenderen om een product klaar te maken voor lancering, maar zonder marketingmanagement zou u onvermijdelijk op verschillende struikelblokken stuiten.
In het begin zorgt marketingmanagement ervoor dat u begrijpt wat uw klant wil, tot en met de kleurstelling en verpakking. Zonder marketingmanagement zou uw product wel eens niet in de smaak kunnen vallen bij uw klanten.
Nadat u veel tijd hebt besteed aan de voorbereiding van uw product of dienst, zorgen de juiste marketingmanagementprocessen ervoor dat het op het juiste moment via de juiste kanalen bij de ideale potentiële klantenkring terechtkomt. Marketing management kan uw bedrijf van gemiddeld naar winstgevend brengen. Dit kan worden bereikt wanneer een marketingmanagementteam in staat is klantprofielen en marktaandeel van tevoren te analyseren, en de campagneresultaten, teamprestaties, ROI en kosten na afloop van het project nauwkeurig te onderzoeken.
Wat zijn de verschillende soorten marketingmanagement? Marketing management omvat een breed scala aan methoden, strategieën en processen, die effectief moeten worden gecoördineerd om succes te garanderen. Dit zijn slechts enkele van de soorten marketingmanagement die, wanneer ze samengevlochten worden in een marketingmanagementstrategie, de bekendheid van uw merk vergroten en ROI voor uw merk genereren:
Marketingstrategie: Het plan van uw organisatie om prospects te bereiken en ze om te zetten in klanten Bedrijfsontwikkeling: Strategische initiatieven zoals fusies en overnames, bedrijfstransformatie en het betreden van nieuwe markten Merkmanagement: Technieken om de waargenomen waarde van een merk in de loop van de tijd te verhogen Productontwikkeling: Het proces van het op de markt brengen van een nieuw product Internationale marketing: Beheer van internationale distributiekanalen Mediarelaties: In gesprek gaan met media en beïnvloeders om het woord over uw organisatie te verspreiden Klantenmarketing: De klantervaring beheren om de tevredenheid te verbeteren en de opzegging te verminderen Marketingactiviteiten: Marketingprocessen, -technologie en -gegevens beheren Verkoop: leads genereren, kansen ontwikkelen en deals sluiten
|
https://www.newbusinessmanagement.com/ |